Een week onderweg - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Tjitte Zuur - WaarBenJij.nu Een week onderweg - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Tjitte Zuur - WaarBenJij.nu

Een week onderweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitte

09 Februari 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Ten tijde van het vorige bericht (bedankt voor alle reacties) zat ik nog in Berlijn. Berlijn was niet om over naar huis te schrijven, dat doe ik dan ook niet.
Na twee dagen door de stad te hebben geslenterd en alle must-sees gezien te hebben heb ik mijn reis voortgezet richting Praag.

Na een treinreis van ongeveer vijf uur ontmoette ik in het hostel in Praag drie Zweedse vrienden. Met hen ben ik 's avonds de stad ingegaan en in een hele donkere kroeg (aan de buitenkant was niet te zien dat het een kroeg was) Absint gedronken.
De Zweden hadden afgesproken met een Amerikaan, deze Amerikaan hadden ze op internet gevonden (dit werd de eerste keer dat ze hem in het echt zagen) door het Zweedse woord voor struisvogel in te toetsen op Google. Beetje een raar verhaal, het veranderde ook voortdurend. Of lag het aan de Absint......
De volgende dag de Amerikaan weer ontmoet en nu begreep ik er iets meer van. Hij bleek te wonen in Los Angeles (Hollywood) en is additor van commedy's. Op dit moment is hij werkloos en heeft voor een maand een appartement hier in Praag gehuurd, waarom ook niet.....
We besloten de volgende dag te gaan mountainbiken in de Bohemen, een bos- bergachtig gebied ongeveer 100km boven Praag. In het stadje Turnov bleek dat mountainbiken wandelen werd omdat fietsen alleen in de zomer worden verhuurd. Op goed geluk (lees zonder kaart) de bergen ingegaan. Achteraf bleek dat niet zo handig te zijn met mijn richtingsgevoel van een stoeptegel, met dat van de Amerikaan was het al niet veel beter gesteld. Maar gelukkig toch ruim op tijd terug in het dorp om de bus terug naar Praag te halen. T was echt een supermooie dag en het was nogal een groot contrast met de stad Praag (1,2 miljoen inw.)

Morgen vertrek ik met de trein richting Boedapest.

Vanuit een zonnig (vandaag) en koud Praag,

Groeten,

Tjitte

  • 09 Februari 2009 - 18:28

    *Femmie:

    Ha broertje!
    wat heb je een leuk stuk geschreven, super droog!
    leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet daar haha zelfs een comedymaker:D vergeet niet veel fotos te maken he! (en die ook een keer toe te sturen uiteraard;)
    Liefs Femmie

  • 09 Februari 2009 - 18:46

    Thomas:

    Ook al een richtingsgevoel van een stoeptegel + moteriek van een goudvis, was weer geweldig om te lezen van je!!

    Kijk nu al uit naar je volgende avontuur!

    adiosz, xxx

  • 09 Februari 2009 - 19:37

    Eusje:

    He zuur,

    Jij geen richtingsgevoel ik ken dan toch een ander tjitte of kwam dat door de kaart die we netjes bij ons hadden ;)....Jij had in de auto naar litouwen vaak bij het goede eind qua richting betreft!! hihihihi

    heel veel plezier
    liefs tijs en eus

  • 09 Februari 2009 - 20:02

    Aletta:

    Vooral doorgaan!!!!

    Gaat goed kan ik wel lezen, misschien haal ik je nog wel eens in.

  • 09 Februari 2009 - 20:13

    Michiel:

    Hey Zuur,

    Prachtig om je verhalen te lezen. Ik ben benieuwd wanneer we de eerste foto`s krijgen te zien.

    Groet Michiel

  • 09 Februari 2009 - 20:47

    Derek:

    Heey Zuur,
    Je hebt al weer heel wat mee gemaakt zie ik! Ik kijk nu al uit naar het volgende stuk dat je gaat posten, mooi om te lezen! Geniet van je reis.

  • 09 Februari 2009 - 20:58

    Irene:

    Haai scheet,
    met een beetje mazzel stap je dus morgen op de trein naar amsterdam met dat richtingsgevoel van je en hoeft het allemaal niet zo lang te duren :p
    Nee hoor, geniet ervan!
    dikke kus!!

  • 09 Februari 2009 - 20:59

    Geja:

    Hey zuur,
    Gaat lekker daar lees ik, een typische tjitte verhaal, mooi om te lezen wat je allemaal beleeft, super.

    Ik wacht op de foto's!
    Liefs xx Geja

  • 09 Februari 2009 - 21:19

    Irene:

    Haai scheet,
    met een beetje mazzel stap je dus morgen op de trein naar amsterdam met dat richtingsgevoel van je en hoeft het allemaal niet zo lang te duren :p
    Nee hoor, geniet ervan!
    dikke kus!!

  • 09 Februari 2009 - 21:30

    Je Stalker:

    Hm blijkbaar plaatst ie het bericht nog eens als je de pagina vernieuwt, scuzi.

  • 09 Februari 2009 - 21:38

    Maris:

    Hoi je was toch sneller weg dan ik dacht.Sorry ik had je nog een fijne reis willen toewensen....dus bij deze.Heel veel plezier,geniet ze en ik blijf je volgen.Gr en kus Maris

  • 10 Februari 2009 - 06:35

    Daan:

    Ha Zuur,

    Goed om te horen dat je al aan het netwerken bent geslagen, kun je zo verder naar het volgende continent als je eenmaal in Z-O Azie bent beland!

    Veel plezier met je reis naar Boedapest.

    Groeten Daan

  • 10 Februari 2009 - 07:14

    Annemarie:

    Leuk verhaal! Je maakt genoeg mee merk ik al. Het enige wat ik nog mis.... is de foto`s! haha kunnen we een beetje meegenieten van je reis door het buitenland. Veel plezier nog!

    x

  • 10 Februari 2009 - 09:13

    Boswachter:

    Absint, Zwedenaren, rare Amerikaan, zonder kaart op pad.. Komt helemaal goed lees ik!!

    Mazzl!

  • 10 Februari 2009 - 10:50

    Per Wesslén:

    Hello there Tjitte!
    This is one of the Swede's you talked to at Hostel Elf. Hope everything is good with you and that the trip with the struisvogel was a sucess. :)

    Have a good journey m8!

  • 10 Februari 2009 - 11:29

    Eva:

    Heey Tjitte

    Super gaaf joh! echt stoer dat je deze reis gaat maken! Zo te horen verveel je je niet, leuke verhalen! Veel plezier verder

    x Eva

  • 10 Februari 2009 - 17:55

    Bram En Berber:

    He Bonzo,
    Zo te horen krijgen we nog een berichtje van jouw uit Alaska als het zo door gaat...
    Groetjes en veel plezier in Boedapest

  • 14 Februari 2009 - 12:48

    Annet Riemsdijk:

    Hey Tjitte!

    klinkt goed allemaal! je hebt het wel naar je zin of niet ;)

    Nou succes met reizen en ik lees het wel weer!

    liefs, Annet vanuit zuid-afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Tjitte

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 49827

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 29 Januari 2015

Cairo - Addis Abeba

01 Januari 2012 - 02 Maart 2012

Afrika

03 Februari 2009 - 01 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: